Skocz do zawartości


Squad


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michaster

    Redaktor

  • Redakcja strony
  • Pip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Wrocław

Napisano 19 grudnia 2015 - 16:43

Opis gry:
Squad jest taktyczną strzelaniną sieciową, kładącą szczególny nacisk na tryb kooperacji i współpracę w drużynie. Za powstanie gry odpowiadają twórcy jednej z najpopularniejszych
modyfikacji do gry Battlefield 2, znanej jako Project Reality. Tytuł miał stanowić pierwotnie komercyjną kontynuację moda, lecz w wyniku rozłamu większa część ekipy postanowiła poświęcić się stworzeniu osobnej, ambitniejszej produkcji. Mimo to Squad pozostał wierny pierwotnym założeniom Project Reality, a ambicją twórców stało się stworzenie gry, stanowiącej kompromis pomiędzy arcade’owymi strzelaninami pokroju Battlefield a prawdziwymi symulatorami pola walki w stylu serii ArmA. Główną cechą gry stał się więc realizm, przejawiający się m.in. w ograniczeniu wyświetlanych na ekranie informacji, usprawnionej balistyce oraz realistycznemu zasięgowi i sile rażenia broni czy znacznym zwiększeniu pola widzenia. W grze urealniono system leczenia postaci i wprowadzono szereg elementów mających na celu spowolnienie akcji (np. wydłużenie czasu przeładowania broni). Rozgrywka toczy się na sporej wielkości mapach o powierzchni do 16 km kwadratowych. W zabawie może brać udział jednocześnie nawet do 100 graczy, podzielonych na dwie wzajemnie zwalczające się frakcje (np. oddziały Armii Stanów Zjednoczonych oraz terroryści). Daje to wrażenie realistycznego pola walki, na którym kluczem do sukcesu okazuje się praca zespołowa, a każdy z graczy może zająć się realizacją innego typu zadań ofensywnych bądź defensywnych. Twórcy oddali do dyspozycji graczy spory arsenał broni, a także możliwość korzystania z rozmaitych pojazdów, takich jak czołgi, transportery opancerzone, samoloty i helikoptery. Dodatkowo dowódcy poszczególnych ekip mają dosyć spore możliwości kształtowania pola bitwy, np. poprzez wznoszenie różnego rodzaju fortyfikacji. Od strony technicznej Squad wykorzystuje zaawansowany silnik graficzny Unreal Engine 4, zapewniający wysokiej jakości wrażenia wizualne. Na uwagę zasługują odtworzone w najdrobniejszych szczegółach modele broni oraz elementy umundurowania i wyposażenia walczących żołnierzy.
Źródło: http://www.gry-onlin...16.asp?ID=26298

Kupiłem, pograłem i teraz napiszę co sądzę o produkcji.
Na początku tuż po uruchomieniu gry sprawdziłem opcje graficzne, gra z automatu przydzieliła mi poziom "Epic". Oczywiście obniżyłem do wysokich mając na uwadze to, iż pewnie będę musiał pobawić się opcjach, ze względu na problemy niektórych graczy z spadkiem fps(Na forach już są rozwiązania). Lecz po wejściu do mapy treningowej okazało się, że gra chodzi płynnie w około 60-50fps. Co bardzo mnie zadowoliło, bo obawiałem się optymalizacji na poziomie Army. Squad tworzony jest na silniku Unreal Engine 4, co pozwala wykorzystać (chyba) Directx 12. Pięknością co prawda nie jest, lecz brzydkie tym bardziej. Zwłaszcza efekty wybuchów i granatów dymnych są bardzo ładnie zrobione.

Sterowanie jest klasyczne tak jak w innych FPS'ach. "WSAD" chodzisz, "Z" czołgasz się itd.
Po wejściu do gry ukazuje nam się okno tytułowych "Squadów", gdzie możemy dołączyć do gotowego lub zrobić własny. Do wyboru mamy kilka klas postaci jak: Dowódca, Strzelec, Grenadier, Medyk, Machinegunner, Marksman, Anti-tank. Wybór roli jest ograniczony. Na ten moment mamy parę map, jedne większe, drugie mniej. Dostępne frakcje to Amerykanie, Rosjanie, Bojówka/Milicja, Talibowie.
W Squad komunikacja jest nieodłącznym elementem rozgrywki. Bez tego nie doświadczymy w pełni satysfakcji. Czat głosowy podzielony jest na: czat lokalny(słyszą cię wszyscy w okoliach 5-10m od cb w tym przeciwnicy), czat grupowy/squadu(komunikacja tylko w obrębię składu), czat dowódcy(Tylko dowódcy składu mogą się za jego pomocą komunikować i koordynować działania).
Przejdźmy teraz na pole bitwy. Strzelanie jest bardziej uproszczone niż to co mamy w Armie. Postać oczywiście męczy się podczas biegu, lecz ma to mały wpływ na celowanie. Pocisk leci prosto do około 300m. Głównie wymieniamy ognień na duży dystans, gdzie czasami nie liczy się precyzyjne strzelanie, tylko zasypanie wroga ogniem zaporowym. Możemy się wychylać za pomocą klawiszy "Q" i "E", co pomaga w walce na bliski dystans np w budynkach.
Efekty dźwiękowe są mega realistyczne i podobne do tych co możemy uświadczyć w sieci na filmikach żołnierzy z Afganistanu i Iraku.

Gra jak na Early Acces jest dobrze zrobiona. Nie uświadczyłem błędów, które przeszkodziłyby mi w rozgrywce.
Na ten moment może i nie ma dużo contentu, a mimo to daje dużo satysfakcji. Nacisk na komunikacje i realizm robi swoje.
Oto parę screenów z gry:

http://images.akamai...73D20DB3AA4096/
Obrona punktu Delta Bridge za pomocą rozstawionych przez graczy obiektów obronnych jako bojówka.
http://images.akamai...D22D51D5847ACD/
http://images.akamai...E4FF8E17CDCEC3/
Trzech panów chroni flankę.
http://images.akamai...0FA4495027510D/
Pozycja na dachu. Po prawej widać stworzoną drabinkę przez graczy oraz resztę umocnień.
http://images.akamai...09DE4CC4B5D8D0/
Widok mapy. Skład 2 i 3 walczy o środkowy punkt w celu jego przejęcia. Wróg tymczasem próbował zajść nas od tyłu i zdobyć posterunek, na którym skład 1 i 4 już na nich czekali.

http://images.akamai...B49C29410B3EE0/
Z tego kompleksu, gdzie aktualnie celuję przeciwnik zaczął nas ostrzeliwać.

http://images.akamai...672DFC0C2D5CD9/
Po krótkiej wymianie ognia, kontratakowaliśmy. Przeciwnik w panice zabunkrował się w budynku za pomocą obiektów obronnych :P.

http://images.akamai...D1EB396DCAAFFB/
Okna z drugiej strony też zabudowane.

http://images.akamai...51A1DAB43B7053/
Lecz i tak pozostała po nich tylko broń.

http://images.akamai...6DA921AA843E16/
Jeden zagubiony natknął się na mnie.

http://images.akamai...0A3F926340EDA8/
Tutaj widać ładną koordynację działań. Skład nr.3 Próbuje zajść przeciwnika od północy i zdobyć punkt blisko ich głównej bazy. Tym czasem reszta składów próbuje zepchnąć przeciwnika na właśnie ostatnią pozycję, gdzie nr.3 będzie już na nich czekać.

Dołączona grafika
Podczas wczytywanie mapy, mała instrukcja dotycząca sterowania.

Dołączona grafika
Opcje graficzne na których grałem.

W przyszłości do gry mają zostać dodane nowe pojazdy transportujące, śmigłowce i czołgi. Squad otrzyma również wsparcie modyfikacji.

Jak dla mnie szykuje się niezła gierka. Klany z Army widzę grają. Dużo graczy otwartych jest na komunikację. Aktualnie kosztuje 37Euro, czyli około 160zł. Myślę, że warto poczekać na wyprzedaż Steam 22 grudnia, może cena spadnie. Zachęcam do pooglądania jakichś materiałów na YT. Ja nie żałuję wydania sporej kwoty.
Dołączona grafika

#2 RL89

    Clan Leader

  • Zarząd
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 289 postów

Napisano 20 grudnia 2015 - 00:31

Ostatnie gry, które na steam kupiłem za ponad 140zł okazały się rozrywką na bardzo krótki czas. Z tego co widzę, to Squad jest "podróbką" Army, a przez to się długo nie utrzyma. Może się mylę, zobaczymy.
"He who fights and runs away, lives to fight another day; but he that is in battle slain, will never rise to fight again."
Dołączona grafika

#3 90s

    Emeryt Clan Leader

  • Zarząd
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 366 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Burton On Trent

Napisano 20 grudnia 2015 - 01:05

Bardzo dobre opracowanie Michaster gratuluje.
Dołączona grafika

#4 Michaster

    Redaktor

  • Redakcja strony
  • Pip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Wrocław

Napisano 20 grudnia 2015 - 13:04

Wczoraj grałem przez cały dzień z polską ekipą. Chłopaki przeszli z PR do Squad i chwalą sobie grę.

Wyświetl postUżytkownik RL89 dnia 20 grudnia 2015 - 00:31 napisał

Ostatnie gry, które na steam kupiłem za ponad 140zł okazały się rozrywką na bardzo krótki czas. Z tego co widzę, to Squad jest "podróbką" Army, a przez to się długo nie utrzyma. Może się mylę, zobaczymy.
Cena dla mnie też jest zbyt wysoka. Co prawda ja się świetnie bawię, ze względu może, że przesiedziałem trochę czasu z klanami w Armie, gdzie naciskali mocno na realizm i symulację, co przekładam na grę w składzie. Myślę, że cena około 100zł będzie najlepsza dla niezdecydowanych graczy.W razie czego można przecież grę zwrócić na Steam przed przegraniem 2h.

Wyświetl postUżytkownik 90s dnia 20 grudnia 2015 - 01:05 napisał

Bardzo dobre opracowanie Michaster gratuluje.
Dzięki!
Dołączona grafika





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych